Nu er jeg jo over hele hovedet ikke tilhænger af Cartedór, honning ,salat bøtter og lign. af den grund at det ikke er en opbevarings bøtte som sådan. men salgs matriale , nu ved jeg godt I så vil sige at jeg er skadet , men so be it. Men der er en grund til at fertiliteten er dalende og jeg er næsten sikker på at vores ringe forståelse for at den slags plast og andre produkter / tilsætniungs stoffer har en god andel af det.
Når det er sagt så kan en beholder af god kvalitet uden pvc,phalater( staves?) og andre giftige stoffer , sagtens holde lugten ude af løg og lign stærke dufte , bare skal den være rund da runde beholdere er mere tætte for luft og vædsker end kantede.
Men til rødder og den slags er kantede udemærkede og kan sagtens holde gulerødder friske en lille uges tid i vand der skiftes fra dag til dag ( så kan man snakke om vitaminer der går tabt med vandet)
En pose friske gulerødder kan jeg holde i mit køleskab i 14 dage i en TW beholder fra Fridge smart serien , dem med riller og ventiler. Jeg skærer bare en lille smule af toppen , for der er typisk der de rådner og så lukker jeg tæt
Men igen emballage fra andre madvarer er ikke til opbevaring , det er transport beholdere og til det der er der i, og ikke andet - En Cartedór beholder ved man ikke om den afgiver noget ved opvarmning da den er beregnet til frost osv.
Sorry det var en kæp hest der lige dukkede op her i disse hestetider