Hop til indhold

Året udeprojekter

Hvilke har I??

• Please log in to reply
15 svar på dette emne

#1 Thea

Thea

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Rød
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10113 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Status:Gift
  • Bor:Støvring
  • Børn:Ingen børn
  • Fødselsår:1980

Sendt 19 February 2012 - 15:32

Med så lækkert vejr, som der er i dag her i det Nordjyske, begynder det helt at krible i en for at komme ud og gøre noget...

Hvordan ser det ud hos jer, har I allerede planlagt årets udendørs projekter??

Det har vi sådan set...

Sidste år fik vi mine forældre til at grave en masse skud fra deres syrener op, disse blev så sat et sted, hvor der var optimale betingelser for, at de kunne vokse sig store og stærke.
Så i år skal de plantes ud her hjemme hos os, hvor de med tiden skal erstatte et meget grimt plankeværk, der er ud til en mark. I år er det blevet meget mere relevant at få dem sat, da vi i stormene her i vinter har mistet 4 sektioner af plankeværket, så vi ikke længere har det vilde privatliv i haven :S

Så skal den havepavilion, som vi lavede sidste år, gøres færdig.
Der skal fuges færdig, og så skal den males udvendigt.
Måske kommer vi også dertil, hvor vi får den malet indvendigt, men nu må vi se :)

Og så har vi også lige projekt indkørsel, som vi ikke nåede helt så langt med i efteråret.
Men det gør nu ikke så meget, for kørebanen er sunket en del nogen steder, så det kan godt være, at vi lige er nødt til at tage noget af den op igen... :blink:
Men så snart vi er ovre alt det her frost, så skal der som første skridt i år såes noget græs!

#2 Boje

Boje

Super aktiv Ekvinde

• 100+
  • PipPipPipPipPip
  • 205 Indlæg:
  • Status:I parforhold
  • Børn:3 børn
  • Fødselsår:1964

Sendt 19 February 2012 - 16:38

I efteråret fik vi lavet en haveplan efter at vi havde købt et stykke jord af vores nabo - bondemanden. Det er lagt ud med græs i første omgang og vi fik sat en hæk.

Med den nye haveplan er der masser af se til og vi har aftalt, at vi tager en ting ad gangen - det kan jo også blive halvdyrt med alle de nye planter med de fine latinske navne. Træet til træterrassen er købt, men det ligger fint tørt, så hvis vi ikke når det i år - så bliver det bare til næste år. Det haveprojekt må gerne vare de næste mange år....

#3 helia

helia

helia

• Æresmedlem Gul
  • 2606 Indlæg:
  • Børn:2 børn

Sendt 19 February 2012 - 16:57

Haveplaner er måske så meget sagt. Men der skal ihvertfald ske noget, for en eller flere muldvarper har raseret græsplænen. Tror jeg har op til 15 muldvarpe skud.. De skal som noget af det første planes ud..

Mit gamle plankeværk ligger på bålpladsen og er klar til afbrænding, når vejret er til det..

Har en lille indergård, som er rigtig hyggelig, men den trænger til en kærlig hånd, men ved ikke helt hvad..

Vil også købe en masse tulipanløg og sætte, så jeg har noget smukt at se på.. og hyacinter..

#4 Frunissen

Frunissen

Det er med mennesker som med vittigheder. De gode har større cha

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:
  • Bor:Ballerup
  • Fødselsår:1976
Opskrifter: 2

Sendt 19 February 2012 - 18:39

sikke en masse spændende projekter - gad godt have en have

#5 Riax

Riax

nærmest lykkelig

• Æresmedlem - Grøn
  • 2228 Indlæg:
  • Bor:Galten, vest for Århus
Opskrifter: 3

Sendt 19 February 2012 - 19:00

Vi skal have lagt ny terrasse, den vi havde har bygget 35m2 ekstra hus på. Og så skal der sættes plankeværk hen langs terrassen og der skal sås græs. Vi fik ryddet hele haven i efteråret, fjernet 100 m syrenhæk som aldrig var i blomst eller tæt, fordi den skulle klippes så ofte hvis den ikke skulle blive mange meter høj og så producerede den 10 sække haveaffald hver gang, den blev klippet. Nøj vi var trætte af den, selvom den bliv klippet 2-3 gange om året var den alligevel 2 m bred og det samme høj, så vi synes virkelig vi har fået ekstra plads i haven, vi har så sat liguster istedet. Så har vi et kæmpe gulv-til-loft-vinduesparti, der skal skiftes ud med almindelige vinduer og derved skal der også bygges et stykke væg op, når det er gjort kan vi i efteråret gå i gang med at modernisere stuen. Sidst men ikke mindst skal alt træværk på huset males. Det er vist det, men også rigeligt synes jeg, jeg bliver helt svedt ved tanken

#6 kristina

kristina

Rasmus Seebach fan :-)

• Æresmedlem - Grøn
  • 3730 Indlæg:
  • Status:Single
  • Bor:1971
  • Fødselsår:1971

Sendt 19 February 2012 - 19:21

Uh tør ikke skrive dem her .....fordi sidste år fik jeg ikke helt færdig gjort et projekt og ja og der var et projekt jeg slet ikke fik startet på ....måske fordi der skal hives fat i nogen håndværker ...........nu må vi se :-)

#7 kone

kone

fan af den danske bøgeskov!

• Æresmedlem - Grøn
  • 3734 Indlæg:
  • Bor:Lynge
  • Børn:1 barn
  • Fødselsår:1958
Opskrifter: 5

Sendt 19 February 2012 - 19:55

Mit helt store og vilde projekt er NYT sommerhus. :O (har haft det gamle i 12 år nu og hele tiden ventet på det rette tidspunkt - som er NU) :)
I dag blev der fældet 5 træer, så der er plads til både hus og håndværkere under byggeriet.
26. marts skal det gamle være tømt. :(
midt i juli stor der et nyt 86 m2 helårsisoleret Liljehus, et træhus med alle moderne bekvemmeligheder, såsom varmepumpe, trend køkken med opvaskemaskine og 3 lags vinduer.
Hold op, hvor jeg glæder mig til at indrette det. Min drøm er at flytte ind i huset 100%, når jeg om 20 år går på pension. :love:

#8 helia

helia

helia

• Æresmedlem Gul
  • 2606 Indlæg:

Sendt 19 February 2012 - 21:21

Se indlægkone, på 19 February 2012 - 19:55, sagde:

Mit helt store og vilde projekt er NYT sommerhus. :O (har haft det gamle i 12 år nu og hele tiden ventet på det rette tidspunkt - som er NU) :)
I dag blev der fældet 5 træer, så der er plads til både hus og håndværkere under byggeriet.
midt i juli stor der et nyt 86 m2 helårsisoleret Liljehus, et træhus med alle moderne bekvemmeligheder, såsom varmepumpe, trend køkken med opvaskemaskine og 3 lags vinduer.
Hold op, hvor jeg glæder mig til at indrette det. Min drøm er at flytte ind i huset 100%, når jeg om 20 år går på pension. :love:

Jeg kan sørme godt forstå at du glæder dig. Det må da være skønt at have denne mulighed.. Så inviterer du bare når huset står klar :cool: :cool: :cool:

#9 Frunissen

Frunissen

Det er med mennesker som med vittigheder. De gode har større cha

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:
  • Bor:Ballerup
Opskrifter: 2

Sendt 19 February 2012 - 21:29

Sikke en dejlig drøm

#10 katti

katti

Æres Ekvinde

• Æresmedlem Gul
  • 1188 Indlæg:
  • Bor:Herlev
  • Fødselsår:1959

Sendt 19 February 2012 - 22:26

Mit ude projekt starter inde næste wekend - der skal jeg lave stiklinger af min store rosa farvet pelargonie ^_^

#11 NetteM

NetteM

Seize the day

• Æresmedlem - Rød
  • 5954 Indlæg:
  • Bor:Nordsjælland...
  • Fødselsår:1988

Sendt 19 February 2012 - 22:42

Vi skal have anlagt hønsegård, gåsesti, køkkenhave, frugthave og bærhave, derudover så skal huset og særligt vinduerne males. Og måske skal der bygges et brændeskur mere og så skal der bygges drivhus. Ja det var vist det.

#12 hallie

hallie

Nørd i fletninger

• Superbruger
  • 11243 Indlæg:
  • Status:Single
  • Bor:Vojens
  • Fødselsår:1973
Opskrifter: 17

Sendt 19 February 2012 - 22:49

Jeg har længe haft en plan om at få fjernet alt langs med græsplænen (jeg har en meget smal, aflang have), så der kun er græs i haven. Jeg er nemlig slet ikke havemenneske, så jeg vil godt kunne nøjes med at slå græs :lol:

Jeg har heldigvis et vennepar, som elsker havearbejde, og som har tilbudt deres hjælp. Så jeg skal vist bare have arrangeret en weekend med dem, og så går vi amok i at få smidt alt skidtet ud og få sået græs i det hele :)

#13 kone

kone

• Æresmedlem - Grøn
  • 3734 Indlæg:

Sendt 20 February 2012 - 08:19

Se indlæghelia, på 19 February 2012 - 21:21, sagde:

Jeg kan sørme godt forstå at du glæder dig. Det må da være skønt at have denne mulighed.. Så inviterer du bare når huset står klar :cool: :cool: :cool:

ja, det vil jeg gerne - kæmpe ekvindetræf - næste år. :hjerteflag:

#14 kone

kone

• Æresmedlem - Grøn
  • 3734 Indlæg:

Sendt 20 February 2012 - 08:52

Se indlægkatti, på 19 February 2012 - 22:26, sagde:

Mit ude projekt starter inde næste wekend - der skal jeg lave stiklinger af min store rosa farvet pelargonie ^_^

Det skal jeg også, det er altid spændende om de har klaret vinteren. Elsker når små stiklinger, vokser og vokser og ender med en kæmpe blomsterflor :p82:

#15 Markat

Markat

Æres Ekvinde

• Æresmedlem Gul
  • 1525 Indlæg:
  • Bor:Nordfyn
  • Fødselsår:1983

Sendt 20 February 2012 - 09:07

Synes det er spændende at læse o¨m de mange udeprojekter - der er godt nok mange forskellige planer :)

Vi skulle gerne have lavet en KÆMPE sandkasse rund om gyngestativet med "jorden er giftig" planker og pæle. :) Udover gyngestativet (hvor der også er rutsjebane på) har vi en gammel jolle liggende som også skal være inden i sandkassen og så har vi enndnu ikke besluttet om legehuset skal have græs eller sand omkring sig - det står nemlig lige ved siden af :) Under alle omstændigheder tror jeg det bliver et hit :)

#16 katti

katti

Æres Ekvinde

• Æresmedlem Gul
  • 1188 Indlæg:
  • Bor:Herlev
  • Fødselsår:1959

Sendt 21 February 2012 - 19:32

Se indlægkone, på 20 February 2012 - 08:52, sagde:

Se indlægkatti, på 19 February 2012 - 22:26, sagde:

Det skal jeg også, det er altid spændende om de har klaret vinteren. Elsker når små stiklinger, vokser og vokser og ender med en kæmpe blomsterflor :p82:
Ja og så er der penge at spare :)

1 Bruger (e) læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme