hylle, på 19 February 2012 - 19:19, sagde:
Avocado...
Startet af
Linse
, Feb 19 2012 14:17
33 svar på dette emne
Sendt 19 February 2012 - 19:25
Sendt 19 February 2012 - 19:30
Så lister jeg herind og tænker jeg skal læse om den kedelige advokado
også ender vi helt over i løgpostej osv ....det herligt
for jeg kan nemlig ikke lide advokado ............og siger altså kun advokado
men siger det jo heller ikke så tit ,da jeg ikke spiser advokado
Sendt 19 February 2012 - 19:41
Det nye fra dansk sprognævn er at det er tilladt at sige bekræftigelse (men det lyder forkert)
Sendt 19 February 2012 - 20:17
CaraMia, på 19 February 2012 - 19:41, sagde:
Det nye fra dansk sprognævn er at det er tilladt at sige bekræftigelse (men det lyder forkert)
Det lyder helt vildt
På et af af de systemer, som jeg arbejder med, der sendes der breve til kunderne!
- og jeg ved ikke noget værre end når en konsulent sidder og udtaler sig om, at bekræftigelserne til kunderne skal se sådan og sådan ud ...
Har fandme lyst til at rette vedkommende, men gør det anturligvis ikke
Sendt 19 February 2012 - 20:39
Step, på 19 February 2012 - 20:17, sagde:
CaraMia, på 19 February 2012 - 19:41, sagde:
Det lyder helt vildt
På et af af de systemer, som jeg arbejder med, der sendes der breve til kunderne!
- og jeg ved ikke noget værre end når en konsulent sidder og udtaler sig om, at bekræftigelserne til kunderne skal se sådan og sådan ud ...
Har fandme lyst til at rette vedkommende, men gør det anturligvis ikke
Sendt 20 February 2012 - 08:40
Hmmm - jeg skal passe på i sådan en tråd, for jeg er lidt en sprognørd og får rigtig mange røde knopper dagligt når jeg tænder tv'et, for det værste er altså når uddannede jounalister ikke kan tale korrekt 
men i det daglige møder jeg også de eksempler I andre kommer med og så aUgurk og aUstronaut..
Skynder mig at stoppe inden jeg kommer rigtig i gang, for det er som sagt en af mine kæpheste
men i det daglige møder jeg også de eksempler I andre kommer med og så aUgurk og aUstronaut..
Skynder mig at stoppe inden jeg kommer rigtig i gang, for det er som sagt en af mine kæpheste
0 Bruger (e) læser dette emne
0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme