Hop til indhold

Hvad mener du om .......

• Please log in to reply
17 svar på dette emne

#1 kristina

kristina

Rasmus Seebach fan :-)

• Æresmedlem - Grøn
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3730 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Status:Single
  • Bor:1971
  • Børn:Ingen børn
  • Fødselsår:1971

Sendt 04 February 2012 - 21:48

Hej

Nu taler de lidt om at vi som får betalt vores frokost pause ,selv skal til at betale den .....

Også taler de også om at det kunne være smart at spare fridagen væk der hedder St. Bededag .......

Hvad mener du/i ?????

#2 Markat

Markat

Æres Ekvinde

• Æresmedlem Gul
  • 1525 Indlæg:
  • Status:Gift
  • Bor:Nordfyn
  • Børn:2 børn
  • Fødselsår:1983

Sendt 04 February 2012 - 22:20

Jeg synes det er svært, for der er så mange ting i det, som vi andre ikke ser.. hvis det er det der kan gøre at firmaet overlever og man beholder sit arbejde, er det vel ok!?

Min mands arbejdsplads har for eksempel kørt uden lønstigninger under hele krisen, selvom resten af branchen fik - men til gengæld beholdt de så alle deres medarbejdere, hvor de andre måtte fyre :)

#3 kristina

kristina

• Æresmedlem - Grøn
  • 3730 Indlæg:

Sendt 04 February 2012 - 22:31

Jeg syntes også det svært .....nu jeg offentlig ansat .Jeg får betalt min frokost ,men vi sidder heller ikke ned og holde privat frokost på nogen måde,vi er altid på ,der heller ikke et personale rum man lige kan forsvinde i (udover et lille kontor ) .Så Jeg syntes ikke det i orden at vi selv skal betale frokosten.Og helligdagen de taler om ,som godt kunne forsvinde .....det ved jeg altså ikke lige hvad jeg skal mene om .
Min løn stiger ikke sådan ....jeg er på det løn trin som jeg er på ...også er det min arbejdsgiver der ligesom bestemmer ,før for mange år siden steg lønnen gradvist efter et hvis antal tid(år ) ....men det gør den så ikke mere.
Når men det lige min mening pt ,måske ændre den sig under vejs som folk her kommer med deres forskellige holdninger/meninger :-)

#4 Frunissen

Frunissen

Det er med mennesker som med vittigheder. De gode har større cha

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:
  • Bor:Ballerup
  • Fødselsår:1976
Opskrifter: 2

Sendt 05 February 2012 - 12:59

jeg syntes faktisk det ville være lidt nemmere hvis jeg selv skulle betale min frokostpause, for som det er nu har jeg ikke nogen. Spiser min madpakke sammen med børnene og senere har jeg en pause hvor jeg skal blive på arbejdspladsen fordi jeg får den betalt. Det ville passe mig fint selv at betale min frokostpause og kunne gå ned og handle i min pause.

Stor bededag kan for min skyld også gådt afskaffes hvis den ikke bliver brugt efter hensigten.

#5 Nafrimi

Nafrimi

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Rød
  • 2681 Indlæg:
  • Bor:Farum
  • Børn:3 børn
  • Fødselsår:1975

Sendt 05 February 2012 - 13:31

Fint nok med mig, men det bliver dyrt inden for mit erhverv (sundhedsområdet) eftersom jeg står til rådighed i min frokostpause og skal besvare klokker, hjælpe beboere og andet hvis det kræves.

Som det er nu skal jeg gå fra min mad, hjælpe beboeren og derefter kan jeg spise videre.

HVIS jeg selv skal betale min frokost, så har jeg PAUSE og vil i dette tidsrum ikke arbejde. Evt. vil jeg forlade huset. Dette må jo være tilladt hvis vi snakker om min fritid som en selvbetalt pause jo er.

De gange jeg har nattevagt vil de være nødt til at rekvirere hjælp i de 29 minutter jeg går fra da der hele tiden skal være en på afdelingen for at tage sig af de beboere der evt. skulle få brug for hjælp...

Aldrig i livet vil jeg selv betale for at skifte ble, tørre bræk op eller lign. som jeg indimellem udsættes for selvom jeg lige har sat mig med maden. Betalt pause hvis de forventer jeg står til rådighed...

Dette indlæg er blevet redigeret af Nafrimi: 05 February 2012 - 14:19

#6 Riax

Riax

nærmest lykkelig

• Æresmedlem - Grøn
  • 2228 Indlæg:
  • Bor:Galten, vest for Århus
Opskrifter: 3

Sendt 05 February 2012 - 13:41

St. Bededag må de gerne inddrage for min skyld, jo den er en kærkommen fridag, men den er et stort og nemt skridt på vejen til at hente de mange penge hjem, som de har brug for og er det det der skal til, synes jeg bestemt det er billigt sluppet.

Betale min spisepause selv? Jamen så forlader jeg min arbejdsplads i det tidsrum jeg har pause, for så vil jeg ikke længere nøjes med at spise min madpakke, mens jeg dokumenterer min sygepleje eller besvare klokker og telefonopkald, eller vente med at spise til arbejdet tillader det, nogle gange først henad kl. 14-14.30. Hvis det skal fortsætte som nu, blot med den ordning at jeg selv skal betale, kommer det til at koste min arbejdsplads 29 min. overarbejde hver dag jeg går på arbejde!

#7 kone

kone

fan af den danske bøgeskov!

• Æresmedlem - Grøn
  • 3734 Indlæg:
  • Bor:Lynge
  • Børn:1 barn
  • Fødselsår:1958
Opskrifter: 5

Sendt 05 February 2012 - 14:18

St. bededag kan jeg sagtens undværre. :)
Jeg har altid selv betalt min frokost - så det vil ikke være spor nyt :D

#8 Frunissen

Frunissen

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:

Sendt 05 February 2012 - 14:22

Se indlægRiax, på 05 February 2012 - 13:41, sagde:

St. Bededag må de gerne inddrage for min skyld, jo den er en kærkommen fridag, men den er et stort og nemt skridt på vejen til at hente de mange penge hjem, som de har brug for og er det det der skal til, synes jeg bestemt det er billigt sluppet.

Betale min spisepause selv? Jamen så forlader jeg min arbejdsplads i det tidsrum jeg har pause, for så vil jeg ikke længere nøjes med at spise min madpakke, mens jeg dokumenterer min sygepleje eller besvare klokker og telefonopkald, eller vente med at spise til arbejdet tillader det, nogle gange først henad kl. 14-14.30. Hvis det skal fortsætte som nu, blot med den ordning at jeg selv skal betale, kommer det til at koste min arbejdsplads 29 min. overarbejde hver dag jeg går på arbejde!

Det komme rogså til at koste hos mig. I pædagogverden holde vi tit møde i pausestunden og skal jeg betale min egen pause, så tager jeg tid for alt der er arbejdsrealteret i min pause og de dage jeg ikke kan afholde pause bliver det til overarbejde

#9 kristina

kristina

• Æresmedlem - Grøn
  • 3730 Indlæg:

Sendt 05 February 2012 - 16:23

Se indlægNafrimi, på 05 February 2012 - 13:31, sagde:

Fint nok med mig, men det bliver dyrt inden for mit erhverv (sundhedsområdet) eftersom jeg står til rådighed i min frokostpause og skal besvare klokker, hjælpe beboere og andet hvis det kræves.

Som det er nu skal jeg gå fra min mad, hjælpe beboeren og derefter kan jeg spise videre.

HVIS jeg selv skal betale min frokost, så har jeg PAUSE og vil i dette tidsrum ikke arbejde. Evt. vil jeg forlade huset. Dette må jo være tilladt hvis vi snakker om min fritid som en selvbetalt pause jo er.

De gange jeg har nattevagt vil de være nødt til at rekvirere hjælp i de 29 minutter jeg går fra da der hele tiden skal være en på afdelingen for at tage sig af de beboere der evt. skulle få brug for hjælp...

Aldrig i livet vil jeg selv betale for at skifte ble, tørre bræk op eller lign. som jeg indimellem udsættes for selvom jeg lige har sat mig med maden. Betalt pause hvis de forventer jeg står til rådighed...
Jeg tror det blir et stort problem hvis vi selv skal betale for vores frokost pause ,vi har som sagt aldrig pause for os selv ,og der ik engang et sted hvor vi sidder for os selv,vi spiser altid sammen med beboerne .Spændt på hvad det ender med.

#10 Frunissen

Frunissen

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:

Sendt 05 February 2012 - 16:24

Se indlægkristina, på 05 February 2012 - 16:23, sagde:

Jeg tror det blir et stort problem hvis vi selv skal betale for vores frokost pause ,vi har som sagt aldrig pause for os selv ,og der ik engang et sted hvor vi sidder for os selv,vi spiser altid sammen med beboerne .Spændt på hvad det ender med.

Jamen så skal der jo frigives tid til et selvstændigt sted i kan holde pause

#11 hylle

hylle

beslutninger giver nattero - gode beslutninger giver god nattero

• Æresmedlem - Rød
  • 13609 Indlæg:
  • Bor:Aalborg
  • Fødselsår:1959
Opskrifter: 16

Sendt 05 February 2012 - 16:25

Jeg er helt enig med jer der arbejder med mennesker.
Det viser jo igen desværre, at de "kloge" hoveder ved hvad der laves på arbejds pladserne.
Jeg betaler selv min frokost så den vil ikke berøre mig. Bededag vil være ok for mig, for den er jo ikke andet end fridag og konfirmationsdag idag

#12 kristina

kristina

• Æresmedlem - Grøn
  • 3730 Indlæg:

Sendt 05 February 2012 - 16:28

Se indlægFrunissen, på 05 February 2012 - 16:24, sagde:

Se indlægkristina, på 05 February 2012 - 16:23, sagde:

Jamen så skal der jo frigives tid til et selvstændigt sted i kan holde pause
ja nemlig ....og det blir et større puslespil.....med hvornår man kan gå til pause osv men nu må vi se hvad der sker :-)

#13 helia

helia

helia

• Æresmedlem Gul
  • 2606 Indlæg:
  • Status:I parforhold
  • Fødselsår:1964

Sendt 05 February 2012 - 16:55

Dem som laver lovændringen, skal tænke sig godt om. Jeg tænker at på visse arbejdspladser vil det give voldsomme problemer, hvis personalet insistere på retten til at forlade stedet imens pausen afholdes..

St.bededag okay, hvis de snupper den, men kun hvis det er hensigtsmæssigt og hvis det på nogen måde kan sætte skub i udviklingen..

Dette indlæg er blevet redigeret af helia: 05 February 2012 - 16:55

#14 Markat

Markat

Æres Ekvinde

• Æresmedlem Gul
  • 1525 Indlæg:
  • Bor:Nordfyn
  • Fødselsår:1983

Sendt 05 February 2012 - 23:40

Jamen jeg kan sagtens se problematikken for sundheds fag og lign. og jeg vil selv få svært ved at holde decideret pause som lærer - men min mand - som er mekaniker - betaler selv sine pauser og det fungerer fint - han kan køre rundt og ordne ærinder i pauserne og det er jo super lækkert når der sommetider er et eller andet på tapetet :)

#15 Linse

Linse

... <3 det ER forår <3 ...

• Æresmedlem - Rød
  • 25373 Indlæg:
  • Fødselsår:1965
Opskrifter: 42

Sendt 06 February 2012 - 05:08

Jeg synes det må blive svært at sløjfe de to ting, som er i de offentlig ansattes overenskomster, og sløjfe dem uden kompensation..
Jeg vil ikke gå med til at St bededag fjernes som en betalt dag, for pludselig at være en dag vi selv skal betale, ej heller pauserne. Jge har dagligt 25 min betalt pause, og det er med tilkald. Det er jo noget der på et tidspunkt er forhandlet ind i vores overenskomster, og jeg synes ikke man kan fjerne dem, det er det samme som at sætte os ned i løn og det er der ikke rigtig nogen refærdighed i.

#16 LeneThorsager

LeneThorsager

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Blå
  • 4284 Indlæg:
  • Bor:Hinnerup
  • Børn:3 børn
  • Fødselsår:1970

Sendt 06 February 2012 - 06:57

Jeg er enig omkring det med betalt pause, jeg er i SFO, og her laver jeg altid et eller andet når der er pause.

Jeg vil ikke selv betale st. bededag hvis det fortsat skal være en lukkedag i institutionerne, men hvis det bliver en almindelig arbejdsdag, så er det ok. Lige nu er f.eks. juleaften og nytårsaften hele arbejdsdage, juleaften har vi ikke åbent, men vi skal bruge en fridag, og nytårsaften har vi åbent til kl. 17, men der kommer aldrig børn. Det er ikke rimeligt at vi skal dikteres på den måde hvornår vi skal holde fri hvis der kommer en til af slagsen

#17 kone

kone

fan af den danske bøgeskov!

• Æresmedlem - Grøn
  • 3734 Indlæg:
  • Bor:Lynge
  • Fødselsår:1958
Opskrifter: 5

Sendt 06 February 2012 - 09:58

St. Bededag er en stor konfirmationsdag rundt om i landet, trods det mener jeg faktisk, vi sagtens kan nedlægge helligdagen og gøre den til en almindelig arbejdsdag. Konfirmationerne må bare foregå om søndagen, selvom det så rammer de trofaste kirkegængere, men det er jo et meget lille antal, som så mister endnu en højmesse/gudstjeneste. :D

#18 Lovebear

Lovebear

Mor til Silas

• Æresmedlem - Grøn
  • 4405 Indlæg:
  • Status:I parforhold
  • Bor:Aalborg
  • Fødselsår:1979
Opskrifter: 3

Sendt 06 February 2012 - 13:38

Blev en masse forskellige helligdage ikke smækket sammen til St. Bededag for nogle år siden?

Jeg ved sgu ikke helt.. jeg er også "offentlig ansat" (dvs. statsansat), og jeg får betalt min pause, men skal så til gengæld stå til rådighed i min pause, hvilket for mig er helt naturligt.. jeg arbejder ikke med mennesker på den samme måde som folk i hjemmeplejen/sygeplejen eller dagplejere/pædagoger, men vi har da jævnligt folk der kommer og skal "ekspederes", og så bliver de da det, selv om jeg har pause..

Jeg ved ikke helt, hvad min holdning er faktisk.. jeg arbejder egentlig i forvejen 30 min. mere om dagen, for Heine og jeg kører sammen, og han er ansat i det private, hvor de selv betaler for deres frokost.. så rent tidsmæssigt ville det ikke gøre den store forskel for mig..

1 Bruger (e) læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme