Hop til indhold

Jeg troede at du ville gøre det

• Please log in to reply
7 svar på dette emne

#1 Jenna

Jenna

Lady Lama

• Æresmedlem - Rød
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5322 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Status:Gift
  • Bor:Farsø
  • Børn:Ingen børn
  • Fødselsår:1967

Sendt 02 January 2012 - 05:01

I vores firma har det altid været fordelt sådan at karsten passer grisene og regnskab. Og jeg bringer kødet ud til kunderne. Og så har vi byttet en gang i mellem.
Så var det jo der skete en masse forandinger for en måned siden. Pludselig skulle vi selv pakke kødet. Hvilket kun er godt. For om 14 dage træder min bror ind i firmaet.

I går aftes sad vi og snakkede om arbejdsfordeling. Pludselig siger min bror at det med de grise, faktisk lyder rigtig spændene. Det kunne han godt tænke sig som arbejdsopgave. Hold da op, det havde jeg aldrig forstillet mig at han ville sige.Han har været i en svinestald en enkelt gang i sit liv.

De andre har har hele tiden troet at jeg virkelig godt kan lide at tøffe rundt i hele landet med kød udbringning. De blev noet forbavset da jeg sagde at jeg hellere vil pakke kødet

Tænk at man kan tager så meget fejl af hvad den anden kan lide at arbejde med.

Det er faktisk helt sjovt at sidde og fordele arbejdsopgaver. Jeg er spændt på om vi rammer rigtigt.

Hvad med dig? Laver du det du gerne vil, eller er der nogle andre opgaver du hellere vil lave på dit arbejde?

#2 Frunissen

Frunissen

Det er med mennesker som med vittigheder. De gode har større cha

• Æresmedlem - Grøn
  • 5207 Indlæg:
  • Bor:Ballerup
  • Børn:2 børn
  • Fødselsår:1976
Opskrifter: 2

Sendt 02 January 2012 - 07:41

Lange han ad vejen laver jeg hvad jeg vil, men tror ikke det er nogen skade til at kigge på nye opgaver indimellem.

Dejligt at det hele kan løse sig hos jer :)

#3 LeneThorsager

LeneThorsager

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Blå
  • 4284 Indlæg:
  • Bor:Hinnerup
  • Børn:3 børn
  • Fødselsår:1970

Sendt 02 January 2012 - 09:28

Det er nemlig rigtig sundt at få sådan en snak en gang imellem, godt I fik gjort det.

Jeg laver heldigvis det jeg gerne vil på mit arbejde, og ellers har jeg en leder der er god at snakke med om det. Men min mand er meget utilfreds i hans job, de skal endelig have MUS-samtaler på onsdag, og der skal snakkes en del om indholdet i hans jobbeskrivelse.

Lene

#4 helia

helia

helia

• Æresmedlem Gul
  • 2606 Indlæg:
  • Status:I parforhold
  • Børn:2 børn
  • Fødselsår:1964

Sendt 02 January 2012 - 10:39

Nåh ja, det må da være ret dejligt at få sat arbejdsfordelingen på plads.

Er det økologisk grisekød i sælger??

#5 kone

kone

fan af den danske bøgeskov!

• Æresmedlem - Grøn
  • 3732 Indlæg:
  • Bor:Lynge
  • Børn:1 barn
  • Fødselsår:1958
Opskrifter: 5

Sendt 02 January 2012 - 10:41

Sikke godt i fik den snak. Men jeg ville da nødig have de helt samme arbejdsopgaver hver eneste dag. Har i overvejet en turnus.

Jeg troede også du godt kunne li´ dine køreture rundt i landet, selvfølgelig ikke i dårligt føre, men ellers.

Jeg planlægger selv min arbejdsdag og er utrolig glad for at have både praktisk arbejde og stillesiddende computer arbejde.

#6 Jenna

Jenna

Lady Lama

• Æresmedlem - Rød
  • 5322 Indlæg:

Sendt 02 January 2012 - 19:53

Lene: Hvad er MUS-samtaler?
Frunissen: Tak
Helia: Nej det er velfærd
Kone: Du har ret i at det bliver kedeligt med det samme arbejde hele tiden. Så jo, der vil være turnus ordning en gang i mellem.

Det er rigtig nok jeg var glad for at køre. Jeg tror bare jeg er kørt lidt træt i det. Kørt træt i at før i tiden var det kun mig der kørte. Og tit var det 10-15 timer af gangen.

#7 LeneThorsager

LeneThorsager

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Blå
  • 4284 Indlæg:
  • Bor:Hinnerup
  • Børn:3 børn
  • Fødselsår:1970

Sendt 02 January 2012 - 20:00

MUS-samtaler er medarbejder-udviklings-samtaler. Alle kommunalt ansatte skal tilbydes sådan en samtale med ens leder, og det er også på rigtig mange private arbejdspladser.

Lene

#8 Jenna

Jenna

Lady Lama

• Æresmedlem - Rød
  • 5322 Indlæg:

Sendt 03 January 2012 - 11:21

Se indlægLeneThorsager, på 02 January 2012 - 20:00, sagde:

MUS-samtaler er medarbejder-udviklings-samtaler. Alle kommunalt ansatte skal tilbydes sådan en samtale med ens leder, og det er også på rigtig mange private arbejdspladser.

Lene

Tak for forklaringen

1 Bruger (e) læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme