Hop til indhold

Kalk på fliser

• Please log in to reply
8 svar på dette emne

#1 Ariza

Ariza

En ven er en, som ved alt om dig - og alligevel holder af dig.

• Æresmedlem - Grøn
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 Indlæg:
  • Køn:Kvinde
  • Status:Gift
  • Børn:1 barn
  • Fødselsår:1981

Sendt 14 April 2009 - 18:54

Kort og godt - hvordan fjerner man kalk på badeværelsesfliser UDEN at ødelægge fugerne mellem fliserne?

#2 hylle

hylle

beslutninger giver nattero - gode beslutninger giver god nattero

• Æresmedlem - Rød
  • 15061 Indlæg:
  • Bor:Aalborg
  • Børn:2 børn
  • Fødselsår:1959
Opskrifter: 18

Sendt 14 April 2009 - 19:03

Hvis det er alm fliser skal du gennem væde fliser og fuger og så kan du lave en blanding af afkalknings middel  og så bruge en skure svamp
Der findes noget afkalkning til kaffe maskiner osv der hedder minus kalk  , men husk handsker, det tager huden på fingrene. Du kan også bruge eddike (stavet?) og gennemvæde med , men jeg fornemmer der skal stærkere midler til.
Du kan også kontakte en prof og forhøre om du kan købe noget af deres  ( evt rengørings firmaet ved dit firma)  men det gælder også her at du skal gennemvæde fugerne på fliser både vægge og gulve ellers æder det kalken i mørtlen og så falder fliserne ned eller du får fugt gennem væggene.

#3 Gæst: Burberry_*

Gæst: Burberry_*
  • Gæst

Sendt 14 April 2009 - 19:11

Hej ;)

Jeg har netop idag måttet æde mine ellers flittigt brugte ord om moderne rengørrings midler. Jeg har fundet ud af at Cilit Bang er super effektivt til netop kalk OG fugerne.

Det er sindsygt godt - men jeg tør ikke tænke på hvor sundt det er for miljøet. ;) Jeg har købt det, fordi jeg har et badeværelse, som jeg nægter at tro har været gjort rent, ialt den tid lejlighedens tidligere lejer har boet her, og så tvivler jeg på at udlejer har gjort det vilde ved det inden vi flyttede ind pr. 1. april.........så nu skulle det have den helt store tur. Og så er kalk altså noget værre noget at komme af med.

Jeg vil nu ikke bruge Cilit Bang hver gang, da jeg jævnligt gør rent, så det bliver ikke nødvendigt med så skrappe midler, men det virker !!!! ;)

Ternede hilsner

Burberry

#4 hallie

hallie

Is-dronningen

• Superbruger
  • 12474 Indlæg:
  • Status:Single
  • Bor:Vojens
  • Fødselsår:1973

Sendt 14 April 2009 - 19:13

Jeg kan kun tilslutte mig Burberry.... Cilit Bang er også mit absolutte favoritmiddel, når det kommer til kalkfjerning - det er ufatteligt effektivt... på trods af verdens mest irriterende reklame ;)

#5 Ariza

Ariza

En ven er en, som ved alt om dig - og alligevel holder af dig.

• Æresmedlem - Grøn
  • 1505 Indlæg:
  • Børn:1 barn
  • Fødselsår:1981

Sendt 14 April 2009 - 19:57

Tak for jeres hjælp ;)

Det er alm. glaserede fliser, men der hvor bruseren hænger har der løbet vand ned af væggen og der er nu en pænt lag kalk ned af væggen og på gulvet.

Vedr. Cilit Bang - hvilken form bruger I det i? Og kan furerne tåle det?

#6 hallie

hallie

Is-dronningen

• Superbruger
  • 12474 Indlæg:
  • Status:Single
  • Bor:Vojens
  • Fødselsår:1973

Sendt 14 April 2009 - 20:00

Jeg bruger det, der skal sprayes på - og så enten tørres eller skylles af efter et minuts tid - og ja mine fuger er der i hvert fald stadigvæk ;)

Det er for øvrigt også kanon til armaturer, brusehovede og -slange ;)

#7 Gæst: Burberry_*

Gæst: Burberry_*
  • Gæst

Sendt 14 April 2009 - 21:04

Jeg har netop idag brugt det på flise badeværelse - med fuger - og jeg sprayede det bare på. Det var sådan noget skum.......ingen opløsning, bare på med skidtet.

Og det er imponerende som det virker.

#8 hylle

hylle

beslutninger giver nattero - gode beslutninger giver god nattero

• Æresmedlem - Rød
  • 15061 Indlæg:
  • Bor:Aalborg
  • Fødselsår:1959

Sendt 14 April 2009 - 21:13

Se indlægBurberry, på 14-04-2009, 22:04, sagde:

Jeg har netop idag brugt det på flise badeværelse - med fuger - og jeg sprayede det bare på. Det var sådan noget skum.......ingen opløsning, bare på med skidtet.

Og det er imponerende som det virker.

Jeg håber du havde gjort fliser og fuger våde før du sprayer det der på ........... der er også kalkløser i den cillit bang bang, og med tiden får du opløst det kalk der binder fugerne sammen - bare et godt råd som jeg er blevet lært i alle steder der har handlet om omgangen med rengørings midler  giftige, øko eller ej alle har rådet til våde fuger for at undgå at man opløser fugerne

#9 Mimmer

Mimmer

Æres Ekvinde

• Æresmedlem - Grøn
  • 2993 Indlæg:
  • Børn:Gravid
  • Fødselsår:1978

Sendt 14 April 2009 - 21:18

Jeg bruger indimellem toiletrens på de glaserede fliser.

Det virker eminent, det bliver hængende af sig selv på flisen indtil det renses af - og derudover, så kan man SE de virker - det bobler ligesom brintoverilte ;)

0 Bruger (e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme