Hvad mit samlergen dog har præsteret i tidens løb, - nu ryddes der op :-) |
Hvad mit samlergen dog har præsteret i tidens løb, - nu ryddes der op :-) |
30-07-2010, 14:50
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.033 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.395 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
De sidste par dage har jeg brugt på at få ryddet op forskellige steder i huset. Vi har det ikke rodet, men hvad der ikke gemmer sig i skabe og skuffer....
I går stod mit tøjskab for tur, og i dag har nogle grimme planter måttet lade livet, samt har jeg kommet nogle nips i kassen til genbrug. Der er steder i huset, hvor jeg trænger til noget nyt og forfriskende at se på. Nu er jeg så gået i gang med ringbind. I går hentede jeg halvdelen af en papirklipsamling og en masse udklip af diverse idoler hos min søster. Minderne vælter frem, men det er bare på tide at få ryddet op i den slags. En del af det siger mig ikke noget mere, og så er der ikke andet at gøre end at få det ryddet ud. Alle udklip ryger ud, mens jeg smider de grimmeste papirklip ud. De resterende kommer så på loftet. Det tager tid, men hold da op, hvor giver det luft og plads - både fysisk men også psykisk (IMG:style_emoticons/default/t66.gif) |
|
|
|
![]() |
30-07-2010, 15:15
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.959 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.394 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Jeg ved, hvad du mener!
Jeg er nu gået i gang med at rydde ud i det, jeg har liggende. Her siger det mig heller ikke noget mere. For mig er samlinger noget, som siger mig noget i en periode, og så var det det. Det er en periode af mit liv, som er blevet afløst af noget nyt. |
|
|
|
30-07-2010, 15:23
|
|
|
Mega rutineret Ekvinde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: 500+ Indlæg: 852 Oprettet: 13-04-2009 Fra: Ballerup Medlems nr: 3.881 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1976 |
Ja det liber også mit næste projekt, men jeg frygter mest turen ned af memorylane...
|
|
|
|
30-07-2010, 15:32
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.033 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.395 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Jeg ved, hvad du mener! Jeg er nu gået i gang med at rydde ud i det, jeg har liggende. Her siger det mig heller ikke noget mere. For mig er samlinger noget, som siger mig noget i en periode, og så var det det. Det er en periode af mit liv, som er blevet afløst af noget nyt. Det er rigtigt, men det kan være svært at nå dertil. Ja det liber også mit næste projekt, men jeg frygter mest turen ned af memorylane... Det er også det, der nogle gange har holdt mig fra at få ryddet op i nogle ting. Men så det så lige kommer over mig, og jeg får det der "Nu ryger det altså ud", så er det meget lettere at sige farvel til tingene - hvis man kan udtrykke det sådan. |
|
|
|
30-07-2010, 18:05
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 8.357 Oprettet: 09-09-2008 Fra: Nær Svinninge Medlems nr: 3.197 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1971 |
Det er bare en fed følelse! - afsted med det. Jeg tror selv, det forholder sig sådan i særdeleshed for kvinder. At vi i større grad hæfter følelser på "ting" - og derfor har sværere ved at slkille os af med dem.
Brudebuket Glansbillederne Barnets første sko, sut, 1. sæt tøj, bamse, mælketænderne.....osv. osv. Men det at få ryddet op, og ud i div. gamle ting - altså ikke de ovennævnte (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) - det giver luft - som du siger Anja. Det er ihvertfald også sådan jeg har det. Og der kan gå helt sport i det. Fortsat god fornøjelse med det. Husk: evt. at gemme til en evt. Ekvindeauktion - til senere hvis der er noget der kan bruges igen ..... (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif) Emnet er redigeret af vibber: 30-07-2010, 18:05 |
|
|
|
30-07-2010, 18:35
|
|
|
Mor til 2 dejlige drenge og 1 dejlig lille pige ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 4.076 Oprettet: 27-01-2006 Fra: Esbjerg V. Medlems nr: 1.005 Jeg er: Gift Børn: 3 børn Fødselsår: 1975 |
(IMG:style_emoticons/default/l31.gif) Anja - det er en ordenlig omgang at komme igennem så mange ting som skal sorteres i så det er godt gået (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Jeg skal selv igang med en masse sorteringsarbejde som har ligget stille siden vi flyttede hertil i starten af 2007... Jeg starter når Julie er kørt godt ind i vuggestuen... og ihh hvor jeg glæder mig til at komme igang og komme igennem det hele... |
|
|
|
30-07-2010, 19:22
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 1.162 Oprettet: 21-01-2007 Fra: 8600 Medlems nr: 1.845 Jeg er: I parforhold Børn: 2 børn Fødselsår: 1974 |
Aahhh, jeg gad SÅ godt at jeg kunne tage mig sammen til sådan en omgang oprydning.. MEN måske er det lige om hjørnet.. For vi skal forhåbentligt snart til at bygge ud, DET må da være en anledning til den helt store oprydning, tror du ikke? *s*
Pt. synes jeg at jeg rydder op i børnetøj konstant - det er faktisk også en hård omgang, da vi ikke skal have flere børn. Og selv om det er et faktum som vi begge er enige i, så HAR Jeg nu altså svært ved at sende al babytøjet væk...suk! |
|
|
|
30-07-2010, 19:25
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 9.617 Oprettet: 04-01-2006 Fra: Alderaan... Medlems nr: 930 Jeg er: Single Børn: Ingen børn Fødselsår: 1966 |
Det er bare kanondejligt at få muget ud - jeg er selv seriøst i gang med en ordentlig gang udmugning, og når det er gjort, skal der istandsættes. Uh, det bliver dejligt!
God jagt på ting der skal ud, det giver luft og ro. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
|
30-07-2010, 20:09
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.959 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.394 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Det var egentlig ikke det værste at smide fx udklip ud - det var værre, at jeg vidste, at det var noget, jeg havde revet ud af et af min nu afdøde farmors ugeblade. Jeg kom til at tænke på hende og på de hyggelige timer, hvor søster og jeg "slugte" hendes ugeblade.
Men nu kan jeg allerede mærke mere energi, luft og ikke mindst plads. |
|
|
|
30-07-2010, 21:21
|
|
|
Nu med scooter :-) ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 19.330 Oprettet: 23-09-2006 Fra: Danmark Medlems nr: 1.552 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1950 |
Jeg har også planer når Ebbe om lidt får ferie, jeg skal have hjælp til det værste.
|
|
|
|
31-07-2010, 08:35
|
|
|
Det er bare en fed følelse! - afsted med det. Jeg tror selv, det forholder sig sådan i særdeleshed for kvinder. At vi i større grad hæfter følelser på "ting" - og derfor har sværere ved at slkille os af med dem. Brudebuket Glansbillederne Barnets første sko, sut, 1. sæt tøj, bamse, mælketænderne.....osv. osv. Men det at få ryddet op, og ud i div. gamle ting - altså ikke de ovennævnte (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) - det giver luft - som du siger Anja. Det er ihvertfald også sådan jeg har det. Og der kan gå helt sport i det. Fortsat god fornøjelse med det. Husk: evt. at gemme til en evt. Ekvindeauktion - til senere hvis der er noget der kan bruges igen ..... (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif) Nu du nævner brudebuket, så ryger min nu her, for den er så grim at se på. Den har også været svær, men den er vissen og virkelig grim nu. Jeg tror, at du har fat i noget med, at kvinder i højere grad har følelser "bundet" i ting. Min mand sagde til mig, at jeg bare skulle smide det ud, som jeg synes, for han h ar ikke noget forhold til tingene. Jep, jeg har altid ekvindeauktionen i baghovedet, men jeg tror ikke, at der har været noget spændende endnu. (IMG:style_emoticons/default/t66.gif) (IMG:style_emoticons/default/l31.gif) Anja - det er en ordenlig omgang at komme igennem så mange ting som skal sorteres i så det er godt gået (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jeg skal selv igang med en masse sorteringsarbejde som har ligget stille siden vi flyttede hertil i starten af 2007... Jeg starter når Julie er kørt godt ind i vuggestuen... og ihh hvor jeg glæder mig til at komme igang og komme igennem det hele... Uh, jeg kangodt forstå, at du ser frem til at komme i gang med at få sorteret (IMG:style_emoticons/default/u178.gif) Aahhh, jeg gad SÅ godt at jeg kunne tage mig sammen til sådan en omgang oprydning.. MEN måske er det lige om hjørnet.. For vi skal forhåbentligt snart til at bygge ud, DET må da være en anledning til den helt store oprydning, tror du ikke? *s* Pt. synes jeg at jeg rydder op i børnetøj konstant - det er faktisk også en hård omgang, da vi ikke skal have flere børn. Og selv om det er et faktum som vi begge er enige i, så HAR Jeg nu altså svært ved at sende al babytøjet væk...suk! Muldeberg, jeg ved, at min mor også har gemt babytøj - i hvert fald noget af det. Hun har heller ikke kunnet skille sig af med det hele. Men flytning, omrokering og udvidelse af hjemmet er en kærkommen lejlighed til at få noget kasseret. Det er bare kanondejligt at få muget ud - jeg er selv seriøst i gang med en ordentlig gang udmugning, og når det er gjort, skal der istandsættes. Uh, det bliver dejligt! God jagt på ting der skal ud, det giver luft og ro. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Hehe, det lyder til, at ekvinderne rigtig er i gang med den hel store oprydningsomgang. Du må også have en rigtig god jagt, Gøje (IMG:style_emoticons/default/t66.gif) Det var egentlig ikke det værste at smide fx udklip ud - det var værre, at jeg vidste, at det var noget, jeg havde revet ud af et af min nu afdøde farmors ugeblade. Jeg kom til at tænke på hende og på de hyggelige timer, hvor søster og jeg "slugte" hendes ugeblade. Men nu kan jeg allerede mærke mere energi, luft og ikke mindst plads. Var det udklippene med Kim Wilde? Det kan jeg huske, at du fandt. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Ja, jeg husker godt alle de timer med bladene. (IMG:style_emoticons/default/t66.gif) Jeg har også planer når Ebbe om lidt får ferie, jeg skal have hjælp til det værste. Jeg har også ryddet ud, mens manden ikke har hjemme. For mit vedkommende er der mere ro til det. For jeg ved, at når jeg rydder op, så kan manden også finde på at gå i gang, og så skal jeg pludselig tage stilling til TO områder. Jeg ved, at han så kommer og spørger hele tiden "Vil du gemme det her?". |
|
|
|
![]() ![]() |
| Mini Version | Dato: 07-09-2010 - 02:10 |