Politikere, skandaler og pressen, Hvordan har I det med det? |
Politikere, skandaler og pressen, Hvordan har I det med det? |
30-07-2010, 07:49
|
|
|
Hvem der bare var tilbage i 2002..... ![]() Gruppe: Superbruger Indlæg: 8.257 Oprettet: 22-09-2006 Fra: Slagelse Medlems nr: 1.543 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1974 |
Jeg synes den ene historie afløser den næste i pressen i øjeblikket.
Fælles er, at de sviner politikerne til (eller afslører mere eller mindre flatterende ting om dem). Hvordan har du det med det? Jeg føler faktisk, at jeg bliver manipuleret. At det er pressen, der sætter dagsordenen. Måske også fordi jeg ikke har tiden eller overskuddet til selv at søge alle de informationer, som pressen vælger IKKE at skrive noget om. For mig at se, er det hele en parodi. Politikerne sviner hinanden til hele tiden, og fodrer pressen med dårlige historier om den modsatte fløjs partier og spidskandidater. Er jeg den eneste, der ønsker mig nogle saglige debatter i stedet for mudderkastning? |
|
|
|
![]() |
30-07-2010, 07:52
|
|
|
Så er det vist efterår. ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 13.566 Oprettet: 08-09-2005 Fra: Amager Medlems nr: 411 Jeg er: I parforhold Børn: 2 børn Fødselsår: 1969 |
Nej......jeg savner også lidt saglige debatter.
For mig virker det som om at det gælder for de to sider om at kaste mest mulig mudder på modparten (For at fjerne fokus fra egne "sager") |
|
|
|
30-07-2010, 08:10
|
|
|
Nu med scooter :-) ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 19.387 Oprettet: 23-09-2006 Fra: Danmark Medlems nr: 1.552 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1950 |
Henrik Quortrup sagde den anden morgen i en debat at det eneste der kunne redde Lene Espersen nu var en skandale fra oppositionen, og det må man sige der er nu.
Så jo, jeg tror vi bliver manipuleret af pressen og jeg er SÅ træt af det. |
|
|
|
30-07-2010, 08:19
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 1.163 Oprettet: 09-03-2008 Fra: Lynge Medlems nr: 2.669 Jeg er: Gift Børn: 1 barn Fødselsår: 1958 |
Helt enig, der er alt for meget mudderkastning politikere imellem.
På den anden side er det vel også ok, at sagerne, hvor politikerne ødsler med det offentliges penge bliver belyst. Her tænker jeg på borgmesteren der spiste på Noma for over 2000 kr pr. kuvert for borgernes penge (IMG:style_emoticons/default/o31.gif) . Det kan man da ikke, når skolerne forfalder og eleverne mangler tidsvarende skolebøger og sundhedssektoren bare sparer og sparer og dårligt behandler de gamle og syge. Så vi må da fortsat få alle de grelle sager frem i lyset, så vi kan vælge de politikere som tænker på borgerne og ikke deres egne bekvemmeligheder. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
|
30-07-2010, 08:27
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 23.986 Oprettet: 19-10-2005 Medlems nr: 604 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1965 |
Sårn har det altid været...Det må være hårdt at være politiker.
Men de skal saftsusme osse holde deres sti ren...At unddrage skat er en alvorlig ting, og hvis Helle vil være statsministerkandidat, så duer det jo ikke. Lene E. ja, hun gjorde bare det, man tidligere har gjort de sidste 10 år,(der var embedsmænd med i stedet for) meldt afbud, men fordi hun tidligere har gjort det, så falder hammeren utroligt hårdt her.. |
|
|
|
30-07-2010, 08:29
|
|
|
Bare kom an 2010 ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 22.960 Oprettet: 04-10-2005 Fra: København Medlems nr: 517 Jeg er: Gift Børn: 4 børn Fødselsår: 1968 |
Det er ren mudderkastning for tiden......men godt der ikke er vigtigere ting at gå op i lige nu.....tænk et fredeligt land vi lever i (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
|
30-07-2010, 08:30
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.054 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.395 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Helt enig, der er alt for meget mudderkastning politikere imellem. På den anden side er det vel også ok, at sagerne, hvor politikerne ødsler med det offentliges penge bliver belyst. Her tænker jeg på borgmesteren der spiste på Noma for over 2000 kr pr. kuvert for borgernes penge (IMG:style_emoticons/default/o31.gif) . Det kan man da ikke, når skolerne forfalder og eleverne mangler tidsvarende skolebøger og sundhedssektoren bare sparer og sparer og dårligt behandler de gamle og syge. Så vi må da fortsat få alle de grelle sager frem i lyset, så vi kan vælge de politikere som tænker på borgerne og ikke deres egne bekvemmeligheder. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det er så min kommune... (IMG:style_emoticons/default/angry.gif) Der er nu nogle at de deltagende politikere, som nu tilbyder at betale de penge tilbage, hvilket også er helt i orden! Der er fundet endnu flere papirer af den slags... Nogle har spist på michelinrestauranter i Berlin MED deres koner også for kommunens regning! Der er vist ikke noget at sige til, at der ikke mere er noget, der hedder lejrskole i folkeskolerne i Kolding (IMG:style_emoticons/default/wacko.gif) Ja, det er virkelig vild mudderkastning her i sommerferien, men jeg tror, at begge "lejre" er lige "slemme", så det ændrer ikke mit kryds ved et valg. |
|
|
|
30-07-2010, 08:32
|
|
|
60 kg letter på 3 år ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.699 Oprettet: 22-09-2006 Fra: Brøndby strand Medlems nr: 1.542 Jeg er: I parforhold Børn: Prøver at blive gravid Fødselsår: 1976 |
Selvom jeg har stor intresse indenfor politik så gider jeg ikke bruge min tid lige nu på at høre på deres mudderkastning , det er jo en flok børn der ikke kan enes og ærligt talt synes jeg de skal tage sammen og brug deres tid på hvad de får deres ALT for mange penge på
nemlig at føre politik |
|
|
|
30-07-2010, 09:15
|
|
|
Igen online ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 3.137 Oprettet: 22-07-2005 Fra: Horsens Medlems nr: 108 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1977 |
Jeg tænker det er valgkampen der er i gang, og så skal man ikke glemme, at journalisterne får deres informationer et sted fra - jeg tror bl.a. at en hel del af de sager med Lene Espersen kommer direkte fra de konservative selv, pga. interne stridigheder i partiet.
Jeg kunne godt tænke mig at pressen var mere kritisk i forhold til det de bliver %fodret% med! Emnet er redigeret af Stinne: 30-07-2010, 09:15 |
|
|
|
30-07-2010, 10:00
|
|
|
synes ofte egne forventninger er lidt for høje ![]() Gruppe: Æresmedlem - Blå Indlæg: 13.351 Oprettet: 08-01-2007 Fra: Skælskør Medlems nr: 1.811 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1972 |
jeg er helt enig Ann..... tænkte lidt det samme i går på vej til arbejde (ikke så velovervejet som du formulerer det) - der må være mangel på interessante nyheder
|
|
|
|
30-07-2010, 10:24
|
|
|
Nu med scooter :-) ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 19.387 Oprettet: 23-09-2006 Fra: Danmark Medlems nr: 1.552 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1950 |
Det er rigtig god gammeldags agurketid!!!
|
|
|
|
30-07-2010, 10:36
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.978 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.394 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Jeg kan godt følge jer..... men er enig med kone - de burde altså have "orden i egne rækker".... (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Et eller andet sted synes jeg, at det er i orden, at det kommer frem til "folket", da det jo er os, der skal tage stilling til, om det er folk, vi har tillid til. Mudderkastning eller valg af tidspunkt for nyhederne er jeg i sidste ende ligeglad med.
At der mangler saglige debatter er jeg helt enig i. |
|
|
|
30-07-2010, 10:51
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 1.163 Oprettet: 09-03-2008 Fra: Lynge Medlems nr: 2.669 Jeg er: Gift Børn: 1 barn Fødselsår: 1958 |
Helt enig, der er alt for meget mudderkastning politikere imellem. På den anden side er det vel også ok, at sagerne, hvor politikerne ødsler med det offentliges penge bliver belyst. Her tænker jeg på borgmesteren der spiste på Noma for over 2000 kr pr. kuvert for borgernes penge (IMG:style_emoticons/default/o31.gif) . Det kan man da ikke, når skolerne forfalder og eleverne mangler tidsvarende skolebøger og sundhedssektoren bare sparer og sparer og dårligt behandler de gamle og syge. Så vi må da fortsat få alle de grelle sager frem i lyset, så vi kan vælge de politikere som tænker på borgerne og ikke deres egne bekvemmeligheder. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det er så min kommune... (IMG:style_emoticons/default/angry.gif) Der er nu nogle at de deltagende politikere, som nu tilbyder at betale de penge tilbage, hvilket også er helt i orden! Der er fundet endnu flere papirer af den slags... Nogle har spist på michelinrestauranter i Berlin MED deres koner også for kommunens regning! Der er vist ikke noget at sige til, at der ikke mere er noget, der hedder lejrskole i folkeskolerne i Kolding (IMG:style_emoticons/default/wacko.gif) Ja, det er virkelig vild mudderkastning her i sommerferien, men jeg tror, at begge "lejre" er lige "slemme", så det ændrer ikke mit kryds ved et valg. Lejrskole er da bare et must i folkeskolen, det er da en oplevelse for livet, som vi alle tænker tilbage på med glæde. Og det er så godt at alle børn på den måde oplever den danske natur/kultur mv, det er trods alt ikke alle som kommer på ferie én eller flere gange hver sæson. Alle de "uheldige" usandheder og enorme pengeforbrug helt hen i vejret giver jo også den politikerlede og manglende respekt for partipolitik, som jo er så vigtig for vores demokratiske samfund. |
|
|
|
30-07-2010, 11:08
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 1.295 Oprettet: 17-03-2010 Fra: København Medlems nr: 4.835 Jeg er: I parforhold Børn: 1 barn Fødselsår: 1976 |
Jeg må indrømme jeg ikke synes det er helt ligegyldigt om de har styr på egne skatteforhold.
Men den med mødet - slap dog af, det er ikke er møde danmark plejer at deltage i. |
|
|
|
30-07-2010, 11:30
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Grøn Indlæg: 6.978 Oprettet: 19-10-2007 Fra: Kolding Medlems nr: 2.394 Jeg er: Gift Børn: Ingen børn Fødselsår: 1980 |
Men den med mødet - slap dog af, det er ikke er møde danmark plejer at deltage i. Den med mødet og Lene Espersen kan jeg faktisk godt forstå. Hun er udeblevet fra andre møder også, hvor det har været på avisernes forsider, og så er det efter min mening rigtig dumt at blive væk fra endnu et, da der er ekstra fokus på hendes mødeaktivitet. Det handler om de signaler, hun sender. |
|
|
|
30-07-2010, 11:31
|
|
|
Så er det vist efterår. ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 13.566 Oprettet: 08-09-2005 Fra: Amager Medlems nr: 411 Jeg er: I parforhold Børn: 2 børn Fødselsår: 1969 |
Men den med mødet - slap dog af, det er ikke er møde danmark plejer at deltage i. Den med mødet og Lene Espersen kan jeg faktisk godt forstå. Hun er udeblevet fra andre møder også, hvor det har været på avisernes forsider, og så er det efter min mening rigtig dumt at blive væk fra endnu et, da der er ekstra fokus på hendes mødeaktivitet. Det handler om de signaler, hun sender. Nemlig og så især når hun selv siger at hun vil gøre det bedre. |
|
|
|
30-07-2010, 12:01
|
|
|
Mega rutineret Ekvinde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: 500+ Indlæg: 823 Oprettet: 29-10-2008 Medlems nr: 3.373 Jeg er: Single Børn: Ingen børn Fødselsår: 1984 |
Er efterhånden også pænt træt af at høre om det.. men på den anden side så skal Lene E. passe sit job og Helle T. have styr på sine skatteforhold.. men jeg synes i bund også politikere skal også have ret til ferie og med de skatteregler vi har i DK kan vi vist alle ubevist lave fejl..
Den med privat overforbrug af penge ude i kommunerne synes jeg så tilgengæld er slem.. for de ved jo udmærket godt, at de udnytter deres position.. Hvilket de 2 andre ikke gør.. |
|
|
|
30-07-2010, 18:49
|
|
|
Mor til 2 dejlige drenge og 1 dejlig lille pige ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 4.104 Oprettet: 27-01-2006 Fra: Esbjerg V. Medlems nr: 1.005 Jeg er: Gift Børn: 3 børn Fødselsår: 1975 |
|
|
|
|
04-08-2010, 10:21
|
|
|
Æres Ekvinde ![]() Gruppe: Æresmedlem - Rød Indlæg: 23.986 Oprettet: 19-10-2005 Medlems nr: 604 Jeg er: Gift Børn: 2 børn Fødselsår: 1965 |
Men den med mødet - slap dog af, det er ikke er møde danmark plejer at deltage i. Den med mødet og Lene Espersen kan jeg faktisk godt forstå. Hun er udeblevet fra andre møder også, hvor det har været på avisernes forsider, og så er det efter min mening rigtig dumt at blive væk fra endnu et, da der er ekstra fokus på hendes mødeaktivitet. Det handler om de signaler, hun sender. Ja, men hun har nu alligevel, efter hvad jeg kan forst, været til flere møder end hendes forgænger, alligevel så punkes hun...det er en hetz. Jeg må indrømme jeg ikke synes det er helt ligegyldigt om de har styr på egne skatteforhold. Men den med mødet - slap dog af, det er ikke er møde danmark plejer at deltage i. Enig her, i begge dele. Det må da være svært, at være Helle T. tilhænger, efter at ha opdaget, at hende der taler så meget for fælles byrde, løfte i flok osv. selv undrager i skat.... Det er langt ude altså.... Jeg syns hun er utroværdig. |
|
|
|
04-08-2010, 10:21
|
|
|
Husejer :o) ![]() Gruppe: Superbruger Indlæg: 10.274 Oprettet: 28-11-2006 Fra: Haderslev Medlems nr: 1.730 Jeg er: Single Børn: 2 børn Fødselsår: 1973 |
Helt enig, der er alt for meget mudderkastning politikere imellem. På den anden side er det vel også ok, at sagerne, hvor politikerne ødsler med det offentliges penge bliver belyst. Her tænker jeg på borgmesteren der spiste på Noma for over 2000 kr pr. kuvert for borgernes penge (IMG:style_emoticons/default/o31.gif) . Det kan man da ikke, når skolerne forfalder og eleverne mangler tidsvarende skolebøger og sundhedssektoren bare sparer og sparer og dårligt behandler de gamle og syge. Så vi må da fortsat få alle de grelle sager frem i lyset, så vi kan vælge de politikere som tænker på borgerne og ikke deres egne bekvemmeligheder. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det er så min kommune... (IMG:style_emoticons/default/angry.gif) Der er nu nogle at de deltagende politikere, som nu tilbyder at betale de penge tilbage, hvilket også er helt i orden! Der er fundet endnu flere papirer af den slags... Nogle har spist på michelinrestauranter i Berlin MED deres koner også for kommunens regning! Der er vist ikke noget at sige til, at der ikke mere er noget, der hedder lejrskole i folkeskolerne i Kolding (IMG:style_emoticons/default/wacko.gif) Ja, det er virkelig vild mudderkastning her i sommerferien, men jeg tror, at begge "lejre" er lige "slemme", så det ændrer ikke mit kryds ved et valg. Og så var der vist også noget med et B&O fjernsyn til ... var det 50.000 ?? ... på borgmesterkontoret (IMG:style_emoticons/default/fnis.gif) |
|
|
|
04-08-2010, 10:25
|
|
|
Helt enig, der er alt for meget mudderkastning politikere imellem. På den anden side er det vel også ok, at sagerne, hvor politikerne ødsler med det offentliges penge bliver belyst. Her tænker jeg på borgmesteren der spiste på Noma for over 2000 kr pr. kuvert for borgernes penge (IMG:style_emoticons/default/o31.gif) . Det kan man da ikke, når skolerne forfalder og eleverne mangler tidsvarende skolebøger og sundhedssektoren bare sparer og sparer og dårligt behandler de gamle og syge. Så vi må da fortsat få alle de grelle sager frem i lyset, så vi kan vælge de politikere som tænker på borgerne og ikke deres egne bekvemmeligheder. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det er så min kommune... (IMG:style_emoticons/default/angry.gif) Der er nu nogle at de deltagende politikere, som nu tilbyder at betale de penge tilbage, hvilket også er helt i orden! Der er fundet endnu flere papirer af den slags... Nogle har spist på michelinrestauranter i Berlin MED deres koner også for kommunens regning! Der er vist ikke noget at sige til, at der ikke mere er noget, der hedder lejrskole i folkeskolerne i Kolding (IMG:style_emoticons/default/wacko.gif) Ja, det er virkelig vild mudderkastning her i sommerferien, men jeg tror, at begge "lejre" er lige "slemme", så det ændrer ikke mit kryds ved et valg. Og så var der vist også noget med et B&O fjernsyn til ... var det 50.000 ?? ... på borgmesterkontoret (IMG:style_emoticons/default/fnis.gif) JA! (IMG:style_emoticons/default/t161.gif) Jeg bliver simpelthen nødt til at lade være med at tænke over det, for det pisser mig i den grad af sådan noget FRÅS! (IMG:style_emoticons/default/b183.gif) |
|
|
|
04-08-2010, 14:11
|
|
|
Super aktiv Ekvinde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: 100+ Indlæg: 210 Oprettet: 19-04-2010 Fra: Svendborg Medlems nr: 4.902 Jeg er: I parforhold Børn: 1 barn Fødselsår: 1981 |
Det er rigtig god gammeldags agurketid!!! Det er da virkelig agurketid når medierne også taler om hvad historier der er i agurketiderne hehe... Jeg gider slet ikke læse aviser lige pt, når der alligevel ikke er andet end politisk mudderkast... Skulle vi ikke sætte en mudderarena op så kan de da få lov til at kaste mudder på hinanden der oppe, plus det ville være underholdende for os borgere at kigge på (IMG:style_emoticons/default/fnis.gif) Emnet er redigeret af Selle: 04-08-2010, 14:15 |
|
|
|
![]() ![]() |
| Mini Version | Dato: 09-09-2010 - 19:32 |